Fri frakt på alle ordre over 499kr

t +47 95 09 45 10

Vår historie

Vår reise mot å bli Storbritannias mest populære naturlige og økologiske hudpleiemerke

1994

En mors inspirasjon

Charlotte Vøhtz fikk sin drivkraft til å skape økologiske hudpleieprodukter da datteren Sandra var to år gammel og slet med en rekke hudallergier og eksem. Charlotte lette i butikkene etter naturprodukter som var skånsomme mot Sandra sin sensitive hud, men opplevde at mange av de såkalte naturproduktene besto av nesten utelukkende syntetiske ingredienser. Man behøver faktisk bare ha mindre enn 1 % naturlige eller økologiske ingredienser i formelen for å kunne kalle den «naturlig».

Charlotte forteller: «Fra det øyeblikket skjønte jeg at vi alle er barn av den kjemiske tidsalderen, og at menneskeskapte kjemikalier, som er overalt, kombinert med endrede kostvaner har stor innvirkning på oss alle.»

1

1995

Skreddersydde kremer til hennes datter

Mangelen på skånsomme naturprodukter på markedet trigget Charlotte til å lage sine egne økologiske kremer og salver, nøye tilpasset datterens allergiutsatte hud. Hun ble så imponert over effekten av de økologiske hudpleieproduktene at hun bestemte seg for å dele oppdagelsen med andre.

Charlotte forteller: «Det kan være mye som motiverer en gründer – å bli sin egen sjef, å tjene penger eller å starte noe nytt. Min motivasjon var at jeg ville hjelpe Sandra å bli kvitt hudproblemene hun slet med. Alle foreldre til barn med alvorlige hudproblemer vet at det kan være en lang og frustrerende kamp å finne behandling som virker.»

2

1997

Green People blir født

Etter flere år med produktforskning og -utvikling ble Green People etablert i 1997. Helt fra starten var Charlotte sitt prinsipp at profitt aldri skulle gå på bekostning av produktkvalitet og etisk praksis. Hun knyttet tette bånd til europeiske produsenter for å skape den første produktserien, bånd som fortsatt eksisterer i dag.

Green People ble født med et løfte om aldri å bruke aggressive ingredienser eller syntetiske kjemikalier som natriumlaurylsulfat (SLS), parabener, ftalater, petrokjemikalier, alkohol (etanol) eller syntetiske duft- eller fargestoffer i produktene og aldri benytte dyreforsøk.

2
Ingen dyretesting
Ingen dyretesting

Ingen dyretesting

1999

Sette standarden

Etter å ha sett de villedende påstandene fra andre skjønnhetsmerker var Charlotte fast bestemt på å innføre regulering i en bransje hvor man kun trengte 1 % naturlige ingredienser for å kunne kalle et produkt «naturlig». Hun kontaktet Soil Association, Storbritannias ledende organisasjon for økologisk sertifisering, og ba dem utvikle standarder for økologiske helse- og skjønnhetsprodukter.

I 1999 ble Charlotte bedt om å delta i en Soil Association-komité for å utarbeide de første standardene for økologisk skjønnhetspleie. Charlotte, og senere Green Peoples kosmetikkforsker Ian Taylor, spilte en stor rolle i å fastsette forskrifter for natur- og økologisk kosmetikk.

3
Hvorfor økologisk?
Hvorfor økologisk?

Hvorfor økologisk?

2000-2014

Bygge tillit og trofaste tilhengere

Helt fra den første forhandleren i en lokal, uavhengig helsebutikk og økende nærvær på Internett har Charlotte bevist at det er etterspørsel etter effektive økologiske hudpleieprodukter. Green People ble solgt hos en rekke britiske detaljister.

3
Støtte til frivillig arbeid
Støtte til frivillig arbeid

Støtte til frivillig arbeid

2000-idag

2000–i dag: Bygge tillit og trofaste tilhengere

Førsteklasses kundeservice med en personlig touch og unike produkter har gitt Green People en spesiell plass i hjertet til tusenvis av mennesker. De utallige kommentarene fra takknemlige kunder som er lettet over endelig å ha funnet hudpleie som fungerer for dem, viser omfanget av Charlottes engasjement for effektive økologiske løsninger.

I løpet av denne tiden har Green People mottatt over 140 priser fra magasiner og organisasjoner, blant annet Natural Health Magazine, Ultimate Natural Beauty Bible og The Green Parent, samt TIPS Awards, som er godkjent av jordmødre, for Organic Babies-produktene.

4

IDAG

Green People rundt om i verden

Med sin omfattende kunnskap og erfaring tilbyr Green People et komplett sortiment av sertifiserte økologiske produkter for hele familien. Hvert produkt inneholder over 90 % aktive naturlige og økologiske ingredienser som beskytter, gir næring til, balanserer og ikke minst respekterer kroppen.

Charlotte sier: «Jeg ser dette som et ‘kall’. Jeg ble født til å gjøre dette. Vi får stadig tilbakemeldinger fra kundene om produktene våre. Det er så givende å få kommentarer som forteller om hvordan vi har hjulpet en kunde med et hudproblem – og gleden vi får av å vite at vi kan gjøre en forskjell, gjør at det er verdt det!»

Selv om Green People har nådd langt siden den gangen en mor ville finne en løsning på datterens hudproblemer, bryr vi oss fortsatt om hver og en av kundene våre og gir den samme personlige servicen som vi alltid har gitt. Ettersom vi er en familiebedrift, har vi ikke aksjonærer å ta hensyn til, og vi har derfor frihet til å tilby kundene en unik og spesiell opplevelse uten kompromisser.

4
x

Search GreenPeople